»Blogs blev meget hurtigt meget kommercielle«

Modeverdenen mangler et onlinemedie, der henvender sig til voksne mennesker, som ikke gider læse blogs, men som heller ikke har tid til lange artikler. Det får den nu med web-universet The Counsel.

Kim Grenaa manglede et personligt projekt ved siden af sit arbejde i bureauet Grenaa Creative, hvor han blandt andet laver kampagner for Hugo Boss og Designers Remix, og sit arbejde med DANSK Magazine, som han laver sammen med Uffe Buchard to gange om året.

Derfor har han netop lanceret web-universet The Counsel i samarbejde med Anette Kjærsgaard, der står for den forretningsmæssige side. Et site, der dagligt opdaterer om livsstilsemner. Det er ikke en blog, ikke en webavis, men et univers, hvor man i kortere tekster bliver opdateret om mode, smykker, rejser, interiør, kunst og ure, men hvor man også kan læse interviews.

»Blogs blev meget hurtigt meget kommercielle, så ideen med, at man kunne følge folks private stil, forsvandt. Jeg savnede noget mere viden, så man kan blive klogere på livsstil, men stadig i et format, man kan læse på sin telefon, mens man lige har fem minutter.«

For voksne mennesker

Målgruppen favner bredt, fortæller Kim Grenaa.

»Det handler ikke om alder, men om livsstil. Men det er for voksne mennesker, så fra 25 vil jeg sige.«

Han er chefredaktør på The Counsel og vil skrive en del af stoffet selv.

»Jeg vil gerne bruge mit netværk og den research, jeg laver for mine egne kunder. Jeg rejser meget, og de steder jeg oplever, vil jeg gerne fortælle om. Samtidig selekterer vi virkelig meget, når vi laver DANSK. Noget af det, der ikke er plads til, kan jeg skrive om her.«

Men pointen bag The Counsel er også, at det ikke kun er én mands værk. Kim Grenaa har hyret en række eksperter, som han har samarbejdet med. Anita Barr, der er indkøber i Harvey Nichols, Kristian Haagen, der er ekspert i ure, mens italienske La Repubblicas Simone Marchetti skriver om herremode. Danske Carsten Lima, der lever af at inspicere hoteller for hotelkæden Designer Hotels, skriver om rejser. De har frie rammer, Kim Grenaa dikterer ikke, hvad de skal skrive om.

På sigt håber han også, at der kan komme en ekspert, der kan skrive om mad, og at The Counsel bliver et sted, hvor man holder sig orienteret.

»Det fantastiske er jo, at der altid er plads. Men ting forsvinder også hurtigt igen. Vi havde et interview med Dries van Noten, da vi lancerede siden, og det er jeg vildt stolt af. Men det forsvandt jo hurtigt fra vores forside. Det skal jeg lige vænne mig til.«