Star Tour kopierer succes-reklame

Star Tour har ladet sig inspirere af en succesrig »Verdens bedste job«-kampagne fra 2009. Nu er det »Danmarks bedste job«, det gælder,

Læs mere
Fold sammen

»Rejsende kaffe- og vintester«, kan en dansker snart kalde sig.

Star Tour har nemlig slået en stilling op, hvor den rigtige kandidat får lejlighed til at rejse til solrige rejsemål for at teste en ny kaffe- og vinbar, der serverer lokal mad og drikke. Stillingen er ifølge Star Tour så attraktiv, at den kan kaldes »Danmarks bedste job«.

Inspirationen kommer fra en succesrig reklamekampagne fra Queensland Tourism Board, der i 2009 lancerede »Verdens Bedste Job«, hvor én heldig person blev ansat til at passe på en lille ø i Australien. En kampagne, der bl.a. blev hædret ved VM i reklame, Cannes Lions.

Har fået OK fra Queensland

Star Tour har i øvrigt fået Queenslands velsignelse og et held og lykke med på vejen.

»Vi kalder stillingen for Danmarks bedste job, fordi det indeholder alle danskernes yndlingsingredienser i form af rejser og god mad og drikke. Det er en god måde at få danskerne til at tale om mad, kaffe og vin på rejsen, der er et område, som vi fokuserer på,« fortæller Nikolai Johnsen, pressechef i Star Tour.

Selv om stillingen er attraktiv, understreger Star Tour i jobopslaget, at der vil være en del hårdt arbejde forbundet med stillingen, og at man skal være klar til at tage på udflugter til vingårde og deltage i for eksempel ouzo-smagninger.

Vinderen skal rapportere tilbage til de 200.000 danskere, der følger med på Star Tours sociale medier som Facebook og Instagram.

»Vi giver jobbet til en helt almindelig dansker. Jeg kan forestille mig, at det bliver en kroejer, en blogger, en pølsemand eller en ansat i delikatesseafdelingen. Men den rigtige kandidat skal være god til at udtrykke sig, og det er også en fordel, hvis man er skrap på de sociale medier,« slutter Nikolai Johnsen.