Henry Christensen arbejdede i Danske Bank i 47 år. Han regnede med, at et bestemt problem var løst for længst

Som ansat i Danske Bank blev Henry Christensen for mere end ti år siden bedt om at regne på, hvor mange mandetimer det ville koste at rydde op i de fejlbehæftede gældssager i bankens inkassoafdeling. Den mangeårige bankansatte havde ikke tænkt mere på sagen indtil for kort tid siden. Danske Banks bestyrelsesformand beklager gældssagen over for tidligere ansatte.

Allerede i 2008 var problemerne med gældsopkrævninger i Danske Bank så store, at Henry Christensen blev bedt om at regne på, hvad det ville koste at rydde op. Thomas Lekfeldt

Pensionisten Henry Christensen troede knap sine egne ører og øjne, da han i sensommeren i år hørte, at der var fejl i tusindvis af gældssager hos hans tidligere arbejdsgiver gennem næsten fem årtier, Danske Bank.

Den nu 75-årige tidligere bankansatte var ikke overrasket over, at banken havde et problem med fejl i tusindvis af gældssager. Han var overrasket over, at problemet ikke for længst var løst.