Aller Media giver underskud - igen

Aller Media kom ud af regnskabsåret 2014/2015 med et underskud på 17,6 millioner. I år ventes overskud.

Mediekoncernen Aller Media har igen røde tal på bundlinjen. Fold sammen
Læs mere
Foto: Thomas Lekfeldt
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Mediekoncernen Aller Media, der står bag ugeblade som Se og Hør, Billedbladet, Femina og Familie Journal, har igen røde tal på bundlinjen efter regnskabsåret 2014/2015.

Selv om omsætningen steg 19 procent til mere end 1,5 milliard kroner, endte regnskabsåret med et minus på 17,6 millioner, oplyser Aller Media i en pressemeddelelse. Årets før blev nettoresutatet et underskud på 8,6 mio. kr.

Ifølge administrerende direktør Pål Thore Krosby skyldes det ekstraordinære udgifter og ændringer i momsloven, der trækker ned:

- Det er selvfølgelig ikke tilfredsstillende, at væksten på toplinjen endnu ikke er lønsom, men inden for alle tre forretningsben var det nødvendigt at gennemføre nogle strategi- og organisationsjusteringer, så vores virksomhed er tilpasset markedsvilkårene.

- Dels lukkede vi nogle aktiviteter, som ikke var økonomisk bæredygtige, og dels justerede vi vores fokus i enkelte afdelinger for bedre at understøtte vores langsigtede vækststrategi, siger han i pressemeddelelsen.

I september lukkede Aller det kulørte ugeblad Kig Ind.

Aller Media fik et driftsresultat på 21 millioner kroner i regnskabsåret, der løber fra 1. oktober 2014 til 30. september 2015.

Pål Thore Krosby forventer et positivt resultat på bundlinjen i regnskabsåret 2015/2015.

Aller Media er det danske datterselskab under Aller Holding, som også har aktiviteter i Norge, Sverige og Finland.