Golftøj flytter til Thomas Bjørns hjemby

Dansk golftøjproducent flytter i nyt domicil og dermed drives tøj-virksomheden nu fra Thomas Bjørns hjemby

Foto: Jens Christensen
Læs mere
Fold sammen
Den danske golftøjproducent BackTee A/S har fået nyt domicil, idet virksomheden netop er flyttet fra Hørning mellem Aarhus og Skanderborg til Silkeborg - et passende hjemsted, idet BackTee’s fremmeste ambassadør, Thomas Bjørn, som bekendt stammer fra Silkeborg.

I sin amatørtid  på Silkeborg Golf Clubs 1. divisionshold dannede Thomas Bjørn faktisk foursomepar med BackTee’s nuværende administrerende direktør, Thomas Knudsen.

- Vi er simpelthen flyttet til ideelle forhold i en nybyggeret erhvervsejendom på A.C. Villums Vej i Silkeborgs industrikvarter, en ejendom, hvor vi kunne være medbestemmende omkring indretningen, fordi vi er den første lejer, fortæller Thomas Knudsen, som har været direktør siden 2007 for det Lars Larsen-ejede BackTee.

Et andet Lars Larsen-firma, Bolia, var også lejer i samme erhvervsbygning som BackTee på Sønderskovvej i Hørning, men da Bolia valgte at flytte til Aarhus, lod BackTee sit lejemål udløbe, fordi firmaet i modsat fald ville komme til at råde over for mange kvadratmeter. I det nye domicil passer antallet af kvadratmeter, 1100 fordelt på to etager, perfekt til de 10 medarbejdere, som er beskæftiget i administrationen, salgsafdelingen  og på lageret.

Lys forude

BackTee producerer, i Fjernøsten, primært golftøj til både damer, herrer og juniorer, men har fra denne golfsæson også sendt f.eks. golfbags, rejsecovers, sko-, weekend- og toilettasker på markedet. 

Ikke mindst er golfbag-kollektionen blevet godt modtaget.

Ifølge Thomas Knudsen omsættes 35 procent af firmaets produkter på det danske marked, men de øvrige 65 procent eksporteres, hovedsageligt til Tyskland, Østrig og Spanien.

Lars Larsen er via Jysk Holding hovedaktionær og bestyrelsesformand i BackTee, der kun har én, mindre, aktionær yderligere, nemlig Thomas Knudsen, som på sigt skal overtage hele aktiebeholdningen i virksomheden - hvis det går godt for den.
Thomas Knudsen:
- Ligesom for alle andre i branchen har 2009 været et hårdt år for os på grund af den økonomiske krise, men vi ser heldigvis lys forude på grund af nye spændende tiltag, som vi afslører i nærmeste fremtid.