Mette Bierbum Bacher

Kommunikation og public affairs

Læs mere
Fold sammen

Ansvarlig social ­media-ekspert

Forbrugerne bliver stadig mere irriterede over reklamer. Derfor er det vigtigt at højne standarden for, hvad god kommunikation er på de sociale medier. Vi skal tage vores ansvar som reklamebranche seriøst.«

Sådan formulerer Mette Bierbum Bacher det mål, hun altid har for øje, når hun rådgiver virksomheder om, hvordan de kan øge deres forretningsværdi gennem de sociale medier.

»Hun ved, hvad der skal til for at løse en opgave, og hvis ikke hun kan gøre det optimalt inden for sit eget felt, rådgiver hun kunden til at gå en anden vej. Det viser, hvor troværdig, tillidsfuld og strategisk klog hun er. Derudover er hun utroligt god til at samle folk omkring sig, og jeg kender ikke nogen, der ikke kan lide hende,« siger direktør for kommunikation og marketing i bureauet Mind­share, Jacob Holst Mouritzen.

Mette Bierbum Bacher trives med den lynhurtige udvikling, som kendetegner sociale medier. Hendes tilgang er analytisk, og hun har gjort det til sin spidskompetence at bruge data til at lære målgrupperne bedre at kende og skabe løsninger, der rammer samfundets tendenser.

»I dag er magtbalancen skubbet, og alle brugere har en stemme. Det forpligter virksomhederne til at bruge de nye, fede muligheder optimalt og dermed undgå at oversvømme brugerne med ligegyldigt indhold,« siger hun.

Mette Bierbum Bacher 32 år, head of social, Mindshare Danmark

 

2008: B.Sc. international business communication, CBS

2009: Kommunikationsassistent, Fairtrade Mærket Danmark

2011: Cand.ling.merc. interkulturelle markedsstudier, CBS

2011: Projektleder, Mediaworks og Monstro

2013: Lead community manager, Look Curious

2014: Senior social advisor, Mindshare Danmark

2015-: Head of social, Mindshare ­Danmark