Samarbejde om distribution af gratisaviser

Søndagsavisen og Berlingske Lokalaviser etablerer et fælles distributionsselskab, som skal stå for omdelingen af gratisaviser og reklametryksager for såvel Berlingske Lokalaviser og Søndagsavisen som for en række distributionsselskaber.

Det nye fælles selskab, der får navnet Dansk Distributions Center (DDC) i lighed med Berlingskes hidtidige distributionsselskab, bliver ejet med 50 pct. af hver af parterne. Selskabet skal stå for distributionen i Nord- og Sønderjylland samt udvalgte dele af det storkøbenhavnske område, mens Søndagsavisens eget distributionsselskab, Forbruger-Kontakt, fortsat vil distribuere til landets øvrige husstande.

Administrerende direktør Henrik Brøns bliver daglig leder af det nye selskab. Han kommer fra en stilling som leder af distributionsdivisionen i Berlingske Lokalaviser.

- Forbruger-Kontakt og DDC har samarbejdet om omdeling af gratisaviser og tryksager igennem mange år, og etableringen af et fælles selskab er ikke udtryk for den store ændring i samarbejdet. Det er i højere grad en formalisering af et mangeårigt distributionssamarbejde i nogle udvalgte byområder, siger direktør Mads Dahl Andersen fra Forbruger-Kontakt.

Aftalen mellem de to parter træder dog først i kraft, når Konkurrence Styrelsen har godkendt den.

(RB-Børsen)