Det Kgl. Teater vinder

I gennemsnit havde 24 % af brugerne problemer med opgaverne på www.kgl-teater.dk. Det var nok til at vinde over www.jyske-opera.dk hvorpå tilsvarende 31 % havde problemer.

Det er ikke usædvanlige tal i Styrkeprøven. Det kan, og bør undersøges på ethvert website, hvem de godt 25 % er, og hvorfor de oplever problemer. Den analyse ligger dog udenfor Styrkeprøvens koncept.

Det Kongelige Teaters Trine Kiær: »Åbenbart er det ikke helt klart at folk skal klikke på BilletNET-logoet. Det kom bag på mig. Det skal vi gøre noget ved. Jeg vil lave en guide til on-line-bestilling. Det er tiltrængt. Lige præcis på billetbestillingsområdet skal alle kunne være med«. Ja, sådan er brugervenlighedsundersøgelser ofte overraskende...

Operachef på Den Jyske Opera, Troels Kold: »Det er en interessant undersøgelse - og ikke mindst interessant at blive sammenlignet med Det Kgl. Teater. Da folk efterhånden i vid udstrækning benytter sig af nettet i deres søgen efter informationer, prioriterer vi arbejdet med vores hjemmeside højt. Vi vil tage udfordringen op, analysere og korrigere kritikpunkterne, så vi kan få topkarakterer hele vejen rundt næste gang. Det er af højeste prioritet hos os, at alle kan blive topinformeret via vores hjemmeside, da det er der, fremtiden ligger«.