Søndagsavisen og Ofir indleder annoncesamarbejde (Opd)

 

Søndagsavisen og datterselskabet Ofir vil med nyt samarbejde blive Danmarks største medie på stillingsannoncemarkedet og erobre 40 pct. af det danske marked. Det er målsætningen frem til 2009.

 

Samarbejdet består primært i, at Søndagsavisen vil liste de stillinger, der findes på Ofir, således at Søndagsavisen fremover vil indeholde størstedelen af de ledige jobs i avisens udgivelsesområder og henvise læserne til Ofir.dk.

 

Søndagsavisen udvider samtidig sin redaktionelle dækning af karrierestoffet, ligesom Søndagsavisen også i 2007 vil være den eneste avis med fuld dækning i oplag på 2,5 mio. eksemplarer. Som en del af den nye ambitiøse strategi vil Ofir og Søndagsavisen i 2007 løbende lancere nye funktioner, der gør annoncering og søgning nemmere for virksomheder og jobsøgende.

 

- Den største udfordring bliver at få vores 2,4 mio. læsere til at klikke ind på Ofir, og dernæst skal vi have bedre fat i stillingsannoncer fra de højere funktionærer, siger administrerende direktør i Søndagsavisen, Mads Dahl Andersen. til RB-Børsen.

 

Det samlede danske stillingsannoncemarked estimeres til en værdi af knap 1 mia. kr., oplyser Søndagsavisen.

 

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )