Alk-Abello: Schering-Plough var det oplagte valg - dir (Opd)

 

Valget af Schering-Plough som Alk-Abellos samarbejdspartner i USA var det oplagte valg. Det oplyser kommunikationschef Jacob Frische til RB-Børsen.

 

- Schering-Plough var det klart bedste valg. De har utrolig stor erfaring inden for astma, allergi og respiratoriske sygdomme. De har en meget stærk markedsposition og en stærk ledelse, og så har vi gode erfaringer fra tidligere samarbejde med dem. Vi synes, de var det oplagte og det bedste valg, siger Jacob Frische.

 

Schering-Plough har ifølge kommunikationschefen ikke været alene om at forhandle med Alk-Abello. Selskabet har henvendt sig til andre medicinalkoncerner, lige som der er medicinalkoncerner, som uopfordret selv har henvendt sig.

 

Alk-Abello har allerede lanceret Grazax i Tyskland, og det danske marked stod for tur så sent som i går, tirsdag. Derimod har selve lanceringen i USA lange udsigter.

 

- Vi skal i 2007 gennemføre fase 3 forsøg og studier med amerikanske patienter, som kan bekræfte vores europæiske resultater. Så kan der være lang behandlingstid hos de amerikanske myndigheder, så vi skal hen mod slutningen af 2009 begyndelsen af 2010, før vi lancerer Grazax i USA, forklarer Jacob Frische.

 

Det stemmer, ifølge kommunikationschefen, helt overens med de tidligere udmeldinger.

 

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )