YouSee-kunder får regning, selv om de har sagt op

Betal alligevel og få pengene retur senere, lyder beskeden fra Danmarks største TV-leverandør til nogle kunder, der har opsagt abonnementet som følge af TV-krigen med Discovery. YouSee-direktør beklager, at man ikke kan nå at stoppe alle regninger, og håber fortsat på at få Discovery-kanalerne tilbage på hylderne.

Arkivfoto. TV-krigen mellem YouSee og Discovery, hvis kanaler forsvinder fra alle YouSee-kunder fra 1. januar, har fået mange til at sige abonnementet op. Men nogen får alligevel tilsendt regningen og pengene trukket. Sarah Christine Nørgaard/Ritzau Scanpix

Mens kunderne hos Danmarks største TV-leverandør, YouSee, nu endegyldigt kan opgive det spinkle julehåb om, at de også efter nytår kan se Discovery-kanaler som Kanal 5, Canal 9 og 6eren, rammes en række af dem af nye problemer, efter at de har sagt abonnementet op.

Selv om YouSee har kvitteret med en bekræftelse på opsigelsen, får flere kunder nemlig alligevel tilsendt en regning for de kommende måneder. Og når de klager over den, får de at vide, at de blot skal betale den – så bliver den refunderet på et senere tidspunkt.