Ny Discovery-rabat kan blive en udstrakt hånd til YouSee i TV-krigen

Discovery Networks sætter prisen på sin Dplay-streamingtjeneste med blandt andet sport ned med over 40 pct. i et halvt år. Manøvren kan faktisk betyde, at flere kunder vælger at blive hos TDC, dog måske med en mindre TV-pakke, mener en analytiker. YouSees konkurrenter hæver priserne fra nytår.

CEO for Discovery Networks Danmark, Christian Kemp. Discovery Networks er i øjeblikket i åben krig med YouSee. Celina Dahl

Midt i TV-krigen med det TDC-ejede YouSee sætter TV-leverandøren Discovery Networks nu prisen voldsomt ned på sportspakken på sin streamingtjeneste Dplay for at lokke sportsglade danskere med om bord – og rækker dermed en hånd ud til YouSee.

Discovery sænker nu månedsprisen fra 179 til 99,95 kroner på Dplay i de næste seks måneder og håber dermed at lokke mange af de vrede YouSee-kunder ind. YouSee fjerner fra 1. januar Discoverys underholdnings- og sportskanaler fra sine faste TV-pakker og havde satset på, at Discovery ville tilbyde kanalerne som tilkøb enkeltvis til TV-kunder med bland selv-abonnement.