TDC-direktør: Det var rigtigt at fjerne Discovery fra TV-pakkerne

Danmarks største telekoncern fortryder ikke sine ændringer i TV-pakkerne fra årsskiftet, men vil ikke ud med, hvor mange af de vrede kunder der faktisk har sagt abonnementet op.

For YouSee-kunder er det fra nytår slut med at se Christian Eriksen og resten af landsholdet i aktion på Discovery Networks' kanaler. Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

TDC tør ikke spå om konsekvenserne af TV-balladen mellem YouSee og Discovery Networks, hvis kanaler fra årsskiftet forsvinder fra YouSees nu under 1,2 millioner TV-kunder. Men telekoncernen mener fortsat, at skridtet med at fjerne kanalerne fra de faste TV-pakker var rigtigt.

Det siger TDCs koncernfinansdirektør, Lasse Pilgaard, til Berlingske, i forbindelse med at TDC torsdag morgen fremlagde sit regnskab for juli-september, altså før TV-krigen brød ud, og TDC tog Discoverys konkurrenter TV 2 og C More ind i stedet. I efterårsmånederne sagde TDC farvel til endnu 19.000 TV-kunder. Dermed har koncernen på to år – siden begyndelsen af 2017 – mistet i alt 162.000 af de særligt indbringende TV-kunder som følge af den stedse hårdere konkurrence og danskernes større brug af streamingtjenester over internetforbindelsen i stedet for de klassiske TV-kanaler.