Opdateret

Telia mister mobil- og bredbåndskunder men tjener mere

Julefremgangen i kundetallet holdt kun kort, men Danmarks fjerdestørste teleselskab tjener flere penge end før, så topchefen er godt tilfreds.

Konkurrencen på teleområdet i Danmark er stadig lige hård, selv om det ikke længere er helt så synligt med voldsomme annoncekampagner. Nye mobil- og bredbåndskunder er i høj kurs hos også Telia, der er Danmarks fjerdestørste teleselskab. Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Det var ellers lige lykkedes at sikre en fremgang på både mobil- og bredbåndsmarkedet op til jul for Danmarks fjerdestørste teleselskab, men i begyndelsen af 2022 går Telias kundetal igen tilbage.

I januar-marts har Telia mistet 6.000 mobilkunder – præcis samme antal, som selskabet vandt i julekvartalet – og er nu nede på 1.360.000, mens antallet af kunder med internetabonnement hos selskabet er gået 2.000 tilbage til 64.000. Også 1.000 tv-kunder har sagt op i årets første tre måneder, så Telia nu har 23.000 tilbage.