Danske Bank atter til bunds på kundetilfredshed

Danske Bank har fortsat den laveste kundetilfredshed blandt de store banker,

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.


Danske Bank oplever fremgang, men har fortsat den laveste kundetilfredshed blandt de store banker, viser en ny opgørelse fra EPSI Danmark baseret på 3000 telefoninterview.

- Fra resultaterne af analysen kan vi se, at Sydbank og Handelsbanken har de højeste scorer på image, mens Danske Bank har den laveste. Den største spredning på bankerne er på loyalitet. Blandt de individuelt målte banker er det Sydbank, der har de mest loyale kunder, mens Danske Bank har de mindst loyale kunder, konstateres det i undersøgelsen.

Af målingen fremgår det dog, at forskellen i kundetilfredsheden er snævret ind. Danske Bank har i perioden forbedret kundetilfredsheden fra indeks 66,4 i 2010 til 68,9 i 2011. Hos de største bankers duks, Sydbank, er kundetilfredsheden derimod dalet til indeks 75,6 fra 77,4, og dermed findes de mest tilfredse bankkunder nu blandt gruppen af små banker, hvor kundetilfredsheden under et er steget til indeks 78,2 fra 76,3 sidste år.

Af undersøgelsen fremgår det desuden, at Handelsbanken har de mest tilfredse kunder på erhvervsmarkedet, at Sydbank scorer højest på image blandt de individuelt målte banker samt at Nordea og Jyske Bank har oplevet den højeste score på image blandt erhvervskunderne.



Jakob Dalskov +45 33 30 03 35 Ritzau Finans