Telia gør klar til storoffensiv med bredbånd og tv

Startskuddet til at vinde tabte markeder tilbage går snart efter en solid oprydning og forenkling i bagbutikken under coronakrisen, hvor 2.500 gamle produkter og abonnementer er nedlagt, og syv regningssystemer er blevet til ét. Alt skal hænge sammen på tværs – det er slut med siloer, siger Telias danske topchef.

Mobilabonnementerne er fortsat omdrejningspunktet for Telia, men nu gør topchef Thomas Kjærsgaard klar til en stor satsning på også at sælge kablede internetforbindelser og tv. Niels Ahlmann Olesen

Den svenske telegigant Telia gør klar til en storoffensiv i Danmark, hvor tabte markeder på bredbånd og tv skal vindes tilbage, samtidig med at forenklet og gennemført ensartet betjening i butikker og ved selvbetjening på nettet skal få både privat- og erhvervskunder til at udvide mobilabonnementet med flere og andre tjenester.

Satsningen, som skydes i gang her i foråret, kommer, efter at de godt 750 medarbejdere i Danmarks fjerdestørste teleselskab har brugt det seneste år på at rydde grundigt op og ud i både gamle produkter og en spaghetti af gamle it-systemer.