Telia gør klar til offensiv for at vinde erhvervskunder

Danmarks tredjestørste telekoncern skal sætte sig bedre på erhvervsmarkedet, hvor konkurrencen bliver stadig hårdere, siger Telias nye erhvervsdirektør, der har lagt en plan. Kloge skraldespande er første skridt.

Telias nye erhvervsdirektør, Thomas Kjærsgaard, gør sig klar til at sætte sig tungere på det danske erhvervsmarked, hvor konkurrencen er blevet skarpere end nogen sinde. Foto: Celina Dahl Celina Dahl

Der har været talt for meget og handlet for lidt i Danmarks tredjestørste telekoncern, Telia, som derfor nu ruster op for at sætte sig bedre på det danske erhvervsmarked, hvor den voldsomme konkurrence fra privatkundemarkedet har indfundet sig.

Efter næsten 100 dage på posten er Telias nye erhvervsdirektør, Thomas Kjærsgaards slagplan klar. De tre hovedområder er mere fleksible kontrakter og priser, større, mere og bedre selvbetjeningsmuligheder over nettet fra foråret 2019 samt mersalg af nye, værdiskabende teknologier som Tingenes Internet og 5G-mobilnet, så virksomhederne kan arbejde smartere og med større indsigt. Telia vil hente hjælp hos eksterne partnere, når der er brug for det.