Teletopchef: Vi er glade for, at vi ikke er et flyselskab

Coronakrisen har stresstestet både Telenors net og medarbejderes evne til hurtig omstilling. Det er endelig lykkes at få flere mobilkunder ind, og i de kommende måneder får landets næststørste teleselskab adgang til at sælge hurtige internetforbindelser i større dele af Danmark.

Telenors topchef i Danmark, Jesper Hansen, glæder sig over trods coronakrisen at kunne melde om stabil indtjening og en fornuftig begyndelse på 2020, hvor selskabet endelig har fået sat en prop i hullet af udstrømmende kunder og nu ruster op på især bredbåndsfronten. PR-foto

»Vi tager én uge ad gangen og tackler den. Det er for tidligt at sige noget om de samlede konsekvenser af coronakrisen, men vi skal glæde os over, at vi ikke er et flyselskab men en industri, der leverer kritisk infrastruktur. Det betyder ikke, at det ikke gør ondt – for det gør det. Men både vi og kunderne har lært en masse her i krisen.«

Sådan siger den administrerende direktør for Danmarks næststørste teleselskab Telenor, Jesper Hansen, som tirsdag morgen endelig kunne melde om den fremgang i både mobil- og internetkunder, som han har ønsket sig så længe.