Teletopchef: Mobil- og bredbåndskrigen er blevet mere aggressiv

På et stadig mere presset dansk telemarked er kampen om kunderne taget til. Det fører til aggressive priskrige, som har kostet landets største udbyder mobil- og bredbåndskunder. Samtidig skrues priserne på tv-indhold og adgang til de hurtige fibernet op – en regning, som sendes videre til kunderne.

Jon James står i spidsen for Danmarks største leverandør af mobiltelefoni, tv og internet, Nuuday med YouSee som største selskab. Han mærker den stigende kamp om kunderne, men føler også, at han står bedre og bedre rustet, så det snart kan være slut med at skulle sige farvel til mange hver måned. Asger Ladefoged

Aggressiviteten på det danske mobil- og bredbåndsmarked er blevet intensiveret gennem den seneste tid, men landets største udbyder af mobiltelefoni, bredbånd og tv, Nuuday med YouSee i spidsen, føler at stå et godt sted til at tage kampen op.

»Hvis du havde fortalt mig for to et halvt år siden, da jeg tiltrådte, at vi stod, hvor vi gør i dag, ville jeg have bidt min arm af,« siger Nuudays topchef, briten Jon James.