TDC henter international forstærkning for at få kundesucces

Der skal turbo på omstillingen i TDC-koncernens Nuuday med YouSee, hvor den nye, britiske topchef vil gøre op med dårlige kundeoplevelser og et slidt omdømme. Han skifter nu ud i ledelsen og vil trække på sine internationale erfaringer, for »jeg ved, at det virker«.

Briten Jon James blev op til sommerferien ny topchef i TDC-selskabet Nuuday, hvor YouSee er største datterselskab. Han har flere årtiers erfaring fra den internationale televerden og henter nu tidligere kollegaer til hjælp for at styrke Nuuday og få stoppet kundeflugten. »Sandheden er, hvad kunderne fortæller os,« siger han. Asger Ladefoged

Den nye topchef for Danmarks største leverandør af bredbånd og tv, det TDC-ejede Nuuday, sætter nu turbo på at få gjort op med kritik og utilfredshed blandt kunderne og henter internationale kræfter ind i ledelsen, skifter direktøren for YouSee ud og gør tilbagemeldingerne fra kunderne til den rettesnor, som Nuuday ubetinget skal følge for at sikre fremtidig succes.

»Kunderne skal overbevises med vedvarende, fremragende service. Indtil da må vi forvente, at de forbliver skeptiske – alt for mange har tidligere haft dårlige oplevelser. Vi vil vise resultater, ikke sige ord. Der skal være bedre digitale muligheder på nettet, mere pålidelig it, bedre tv-bokse … vi skal have gjort alt rigtigt. Det er for ofte mislykkedes for os at leve op til kundernes forventninger,« siger den 51-årige brite, Jonathan (Jon) James.