Telenor vil gå efter bredbåndsmarkedet - uden TV

De over 1,7 millioner mobilkunder hos Danmarks næststørste teleselskab lokkes med rabat, hvis de også vælger Internet fra Telenor. TV er bevidst fravalgt.

»Jeg forventer, at energiselskaberne snart åbner for større adgang til deres fibernet. Så er jeg sikker på, at vi får vendt udviklingen,« siger Telenors administrerende direktør, Jesper Hansen, oven på endnu et kvartalsregnskab med fremgang. Arkivfoto: Lars Nybøll, Telenor 

Telenor håber, at TDCs opkøb af bredbåndsrebellen Hiper i sidste uge kan bane vejen for at få en større bid af det danske internetmarked. Derfor er landets næststørste telekoncern nu begyndt at give sine over 1,7 millioner mobilkunder økonomiske fordele ved også at vælge bredbånd med i abonnementet. Telenor går dog bevidst helt uden om TV-abonnementer.

Det siger administrerende direktør, Jesper Hansen, selv om Telenor i juli-september mistede netop 4.000 bredbåndskunder.