TDC gør klar til opsplitning: Køber fodbold-TV og skifter navn

Det snart opsplittede TDC gør klar til at stå på egne ben ved at styrke tilbuddene til TV- og erhvervskunderne. Samtidig trækker TDC opgaver hjem og ansætter flere.

Den hollandske koncernchef for alle TDCs kunder, Jaap Postma, er klar med de første skridt som selvstændigt selskab og har bl.a. sikret sig rettigheder til at vise topfodboldkampe fra Premier League. Fotocollage: Martin Bubandt, TDC; Mads Claus Rasmussen, Ritzau/Scanpix; Dylan Martinez, NENT/TV3 Sport

Om 110 dage bliver Danmarks største telekoncern, TDC, splittet op i to nye selskaber. Det ene bliver nu navngivet, styrker TV-udbuddet ved at sætte sig på rettighederne til halvdelen af Premier League-fodboldkampene og køber endnu en gang op på erhvervsområdet for også at kunne sælge IT-sikkerhed til virksomhederne.

Nuuday (udtalt på engelsk som »new day«, ny dag) bliver det nye navn på moderselskabet for de kendte TDC-mærker som YouSee, Telmore, Fullrate, Hiper, Netdesign og Blockbuster, der alle fortsætter under eget navn.