Nuuday-topchef satser på mobil- og bredbåndskunder efter ny, massiv kundeflugt af tv-seere

Den opsplittede TDC-koncern erkender, at tv-kundetallet aldrig vil stige igen. Derfor satses der massivt på mobiltelefoni og bredbånd, hvor kundetabet bliver mindre og mindre, i takt med at det bliver muligt at sælge internetforbindelser på langt flere af landets fibernet.

Briten Jon James, som i sommeren 2021 overtog topposten i det opsplittede TDCs Nuuday-selskab, som har blandt andet YouSee, Hiper og Telmore under sig, tror på, at det snart er slut med at tabe bredbåndskunder – men tv-abonnenterne venter han ikke at få flere af. Derfor skal selskaberne arbejde på at holde bedre fast på dem, som allerede har abonnement. Asger Ladefoged (arkiv)

»Vi har sikret stabilitet. Det er ikke rekordvækst, men det er meget bedre end for ni måneder siden. Det er ingen sejr, men der er klart en vis tilfredsstillelse.«

Sådan udlægger topchefen i TDC-selskabet Nuuday, briten Jon James, årets første tre måneder, hvor Nuudays selskaber – der blandt andet omfatter YouSee, mobilselskabet Telmore, bredbåndsselskabet Hiper og TDC Erhverv – tilsammen mistede 21.000 tv-abonnenter og 2.000 bredbåndskunder, men omvendt scorede 13.000 nye mobilkunder.