Kongehusets »politiske« beslutning kan ryste ECCO: Selskabet »risikerer at blive en af nutidens gullaschbaroner«

Kongehuset har sendt ECCO ud i kulden, idet skogiganten ikke længere kan kalde sig Kongelig Hofleverandør. Det kan komme til at koste kunder ude i verden, forklarer danske virksomheder, der især i Asien nyder godt af at kunne smykke sig med titlen.

ECCO har, siden krigen i Ukraine brød ud i slutningen af februar, afvist at lukke selskabets 250 butikker i Rusland. Det har ført til massiv vrede, og nu begynder det at være kritisk for skoproducenten. Det affødte tidligere på året en forbrugerdemonstration foran ECCO-butikken på Strøget i København. Søren Bidstrup/Arkivfoto

Det er ikke kun stoltheden, der vil lide et knæk, når ECCO mister den fornemme titel Kongelig Hofleverandør.

Det kan også koste kunder og gå ud over virksomhedens omsætning, vurderer eksperter.