Højdramatisk TV-krig optrappes gennem store annoncer

Slagsmålet mellem YouSee og Discovery når hidtil usete højder, og det kan blive endnu voldsommere, vurderer analytiker. TV-direktør har aldrig oplevet noget lignende og tror, at det kan vende op og ned på det danske TV-marked.

Sådan så en af Discovery Networks’ annoncer rettet mod YouSee ud. TV-ekspert Claus Bülow Christensen ser det som en mulighed, at Discovery Networks har brugt annoncerne til at vende YouSees kunder mod firmaet.

Det helt tunge skyts er kørt i stilling i en TV-krig, der er uden sidestykke i dansk TV-historie og har hidset store mængder af sportsglade danskere op.

I store annoncer i dagbladene og på TV-skærmene angriber TV-koncernen Discovery landets største TV-leverandør, det TDC-ejede YouSee, i skarpe vendinger. Det sker, efter at YouSee har besluttet fra årsskiftet at fjerne Discoverys kanaler – der bl.a. tæller Kanal 5, 6eren, Canal 9 og de to Eurosport-kanaler – fra de faste TV-pakker, som tre fjerdedele af YouSees 1,21 millioner TV-kunder har abonnement på. Kanal 5 viser bl.a. de danske fodboldlandskampe, mens 6eren viser Europaligaen.