Håndsprit i snapsflasker, pizza leveret i en Jaguar og print-selv-skriveborde: Ti danske virksomheder tænker innovativt for at overleve coronakrisen

Coronavirus og de samfundsmæssige konsekvenser af den har sendt store dele af erhvervslivet i knæ. Mens regeringen lancerer hjælpepakker for milliarder, er der også en række mindre virksomheder, som tager sagen i egen hånd. Her er ti danske virksomheder, som det seneste par uger har ændret i forretningsmodellen for at overleve krisen.

Zaedo Musa er administrerende. direktør i Superb, der er en af de virksomheder, som gør noget nyt og anderledes under coronakrisen. Berlingske har samlet ti danske virksomheder, som tackler krisesituationen innovativt. Arkivfoto: Thomas Lekfeldt

Innovation, kreativitet og omstillingsparathed er nøgleord i mange virksomheder.

Midt i en krise som den nuværende, hvor coronavirussen spreder sig i det danske samfund, der som modsvar lukker ned, mens befolkningen må slå ring om sig selv derhjemme, står disse tre ord deres prøve i virkeligheden. Erhvervslivet bløder, og regeringen har lanceret milliarddyre hjælpepakker, som skal holde hånden under det. Men hos en række mindre danske virksomheder har man taget sagen i egen hånd.