Danske Jabra i frontalangreb på Bose og Sony

Den danske hovedtelefonproducent, som er tredjestørst i verden på trådløse ørepropper, kaster sig ud i kamp med giganterne Bose og Sony for at sætte trådløse hovedtelefoner med automatisk støjdæmpning på flest muligt nye hoveder.

De nye, trådløse Jabra Elite 85h-hovedtelefoner lover 32 timers batteritid med den automatisk tilpassede støjdæmpning aktiveret og har otte mikrofoner samt 40 mm specialbyggede højttalere indbygget. Foto: Jabra

LAS VEGAS, USA: Det danske Jabra-mærke, som er bedst kendt for sine trådløse ørepropper, udvider nu med trådløse hovedtelefoner i topklassen for at sætte sig på en større bid af et stærkt voksende marked for bedre lyd.

Jabra, som GN Audio står bag, er klar med sine første trådløse hovedtelefoner, som har indbygget en helt ny teknologi, der automatisk kan justere støjdæmpningen ud fra lydniveauet i omgivelserne ved at fjerne støjen helt eller delvis og tilpasse musik- og talegengivelsen efter det, også når man bevæger sig rundt. Det er første gang, at Jabra bruger SmartSound-teknologien, som var årsagen til, at selskabet i januar 2018 investerede i det tyske Audeering, som siden 2012 har arbejdet med kunstig intelligens, der kan analysere lyd og stemmer.