3 satser stort på erhvervskunder efter overhaling af Telia

Mobilselskabet 3 satser stort på at vinde større dele af dansk erhvervsliv som kunder, når 3 forventeligt overhaler Telia og bliver landets tredjestørste.

Teleselskabet 3 skal i 2020 sætte op mod 200 ekstra master op for at forbedre dækningen. Samtidig forstærkes indsatsen for at hente nye erhvervskunder ind i forretningen. Pressefoto: Carsten Andersen Fotograf Carsten Andersen

Det vil åbne nye døre, når mobilselskabet 3 formentlig i denne måned overhaler sin konkurrent Telia og dermed bliver Danmarks tredjestørste. Især på erhvervsmarkedet vil det stille 3 stærkere, og derfor skruer selskabet op for blusset med datadeling til også helt små virksomheder samt nu 60 lande, hvor man bruger tale og data til samme pris som herhjemme.

»Det vil betyde rigtigt meget for 3 som erhvervsudbyder, når vi bliver nummer tre. Det er altid nemmere at blive inviteret med til ballet, når man ligger i top tre frem for top fire, for virksomhederne beder typisk om tilbud fra tre. Jeg tror, at vi vil blive inviteret med til meget mere,« siger Sigurd Leth, erhvervskundedirektør hos 3.