Dette er et debatindlæg. Det er skribentens holdning, der kommer til udtryk. Klik her, hvis du ønsker at sende et debatindlæg til Berlingske.
Regeringen bør se på hele klimaregnskabet i Nordsøen
Det er ikke nok kun at se på udledningerne fra olie- og gasproduktionen i Danmark. Man må også forholde sig til konsekvenserne af de alternativer, som Europa bliver mere afhængig af.

I Berlingske argumenterer Bjarke Møller for, at mere olie- og gasproduktion i Nordsøen hverken løser Europas energikrise eller gavner klimaet.
Men hans analyse overser et afgørende spørgsmål:
Del:


