Dette er et debatindlæg. Det er skribentens holdning, der kommer til udtryk. Klik her, hvis du ønsker at sende et debatindlæg til Berlingske.
Flere vil bore efter olie i Nordsøen igen. Men det løser hverken Europas eller Danmarks energikrise
Vestas-direktør Henrik Andersen har ret i, at det er et stort problem, at elnettet mangler kapacitet. Men det kan løses langt hurtigere end ved at hive mere olie og gas op fra Nordsøen.

Hvorfor flirter så mange igen med fossil udvinding i Danmark? For nylig sagde selv topchefen i Vestas, Henrik Andersen, ja til, at der også bør udvindes mere olie- og gas i Nordsøen og satses på kernekraft.
I et interview med DR opfordrer han os til at droppe vores angivelige naivitet og producere mere energi selv frem for at importere den udefra.
Del:


