Hvorfor flirter så mange igen med fossil udvinding i Danmark? For nylig sagde selv topchefen i Vestas, Henrik Andersen, ja til, at der også bør udvindes mere olie- og gas i Nordsøen og satses på kernekraft.

I et interview med DR opfordrer han os til at droppe vores angivelige naivitet og producere mere energi selv frem for at importere den udefra.