Han vil redde Radio Loud. Kan han? Må han?

Ny chef, nye planer, ny radio? Ejerkredsen bag Radio Loud forsøger nu med et sidste helhjertet forsøg at redde kanalen, der i halvandet år først og fremmest har udmærket sig ved at have meget få lyttere. Redningsplanen indebærer store forandringer. Spørgsmålet er, om de kan blive for store.

»Loud har ikke rigtig været noget, og det er vel det, der har været problemet. Man har ikke haft held med at lave programmer, folk fandt så interessante, at de ville høre dem – selvom der faktisk er interessante programmer – og så er der ikke blevet lavet journalistik, som folk har følt var påtrængende nok til at blive opdaget,« siger Simon Andersen på Radio Loud.  Linda Kastrup

Da Simon Andersen forleden holdt sin afskedsreception på Berlingske, som han forlader efter knap tre år som nyhedschef, var det med den humoristiske sans intakt.

Han var, fortalte han, blevet ringet op nogle uger tidligere af Anders Krab-Johansen, koncerndirektør i Berlingske Media, som havde luftet muligheden for, at Simon Andersen kunne blive chefredaktør for en af koncernens titler.