Det har været nogle turbulente år for 24syv, der begyndte sit liv med navnet Radio LOUD. 

Kanalen lukker 31. marts, efter medieaftalen fra i sommer gav kanalen det endelige dødsstød. 

Ifølge fagbladet Journalisten er 24syvs programmer nu sat til salg af Kulturradio Danmark. 

Det er Berlingske Media, som ejer Kulturradio Danmark, som står bag 24syv. 

Derfor har Berlingske Media førsteret til at overtage programmerne, som mediehuset vil kunne føre videre på sine andre medier – Berlingske, B.T., Weekendavisen og Euroinvestor.

Det bekræfter Anders Christensen, journalist og programchef på 24syv, over for Journalisten. Til de programmer, som ikke bliver købt af Berlingske Media, har programmernes journalister fået lov til at købe rettighederne. 

Sammen med Christian Kirk Muff laver Anders Christensen programmet »Det Hemmeligste af det Hemmelige«, som beskæftiger sig med Den Kolde Krigs største hemmeligheder, og som igennem lang tid har været i gang med at optrevle gåden – eller gåderne – omkring mordet på Olof Palme.

Palme var svensk statsminister indtil han blev skudt på Sveavägen i 1986, på vej hjem fra biografen med sin hustru.

De to har selv valgt at købe programmet, men de skrev i begyndelsen af januar på Facebook, at det var på »gravens rand«, selvom programmet har mange trofaste lyttere. 

»Vi står med håret i postkassen og hatten i hånden. Vi arbejder på et par løsninger, og vi er i dialogkaffe rundt omkring, men vi vil meget gerne mødes med mæcener, mediechefer eller andre, der har midler og lyst til at holde liv i »Det Hemmeligste Af Det Hemmelige«, skrev Anders Christiansen og Christian Kirk Muff på Facebook. 

Det står endnu ikke klart, hvor mange programmer Berlingske Media har valgt at tage med videre. 

Det gamle Radio24syv lukkede i 2019, efter det havde tabt det offentlige udbud om en DAB-kanal med fokus på kultur. Vinderen af udbuddet blev Radio LOUD. 

Radio LOUD havde dog så lave lyttertal, at Kantar Gallup havde svært ved at måle dem. Radio LOUD blev drevet af en sammenslutning af lokalradioer og kulturinstitutioner gennem selskabet Kulturradio Danmark A/S i Svendborg. I oktober 2020 indtrådte Berlingske Media i ejerkredsen og overtog i 2021 hele ejerskabet.

I januar 2022 skiftede Radio LOUD navn til 24syv, hvilket gjorde blandt andre Mads Brügger, der var kanalchef på det oprindelige Radio24syv, ganske utilfreds.