Dette er et debatindlæg. Det er skribentens holdning, der kommer til udtryk. Klik her, hvis du ønsker at sende et debatindlæg til Berlingske.
Professor er bekymret over, hvor bekymrede vi er over kunstig intelligens – for nu får vi regningen
Jeg er bekymret over alle bekymringerne om kunstig intelligens. For det er bekymringerne selv, der er ved at koste os fremtiden.

Jeg er bekymret. Lad mig sige det med det samme, så ingen er i tvivl. Men jeg er ikke bekymret over det, du tror.
For tiden kan man ikke åbne en avis eller gå til en konference uden at møde bekymringen. Og den kommer i en bestemt rækkefølge, næsten som et koreograferet optog.
Del:


