Dette er et debatindlæg. Det er skribentens holdning, der kommer til udtryk. Klik her, hvis du ønsker at sende et debatindlæg til Berlingske.
Patienterne har aldrig haft lettere adgang til sundhedsvæsnet. Alligevel forstår alt for mange alt for lidt
Kommunikation i sundhedsvæsnet skal tages lige så alvorligt som kliniske færdigheder. Vi mener ikke, at dette er en ekstra opgave til et allerede presset sundhedsvæsen. Det er en måde at få det, vi allerede gør, til at virke bedre.

Vi har bygget et sundhedsvæsen, hvor borgeren har adgang til alt, men forstår for lidt.
Det skaber ulighed, merarbejde og dårligere behandling. Og det sker hver dag – ikke fordi noget er gjort forkert, men fordi noget ikke er blevet forstået.
Del:


