Alternativets nye folketingsmedlem Anna Bjerre har fået ørerne i de sociale mediers maskiner, efter at hun på Folkemødet optrådte i en podcast om aktivisme og »civil ulydighed«.

Bjerre, som på Folketingets officielle hjemmeside anfører sin beskæftigelse som »klimaretfærdighedsaktivist«, plæderede her ikke bare for aktivisme som en form for politisk deltagelse – det kan de fleste næppe have noget imod.