Dette er et debatindlæg. Det er skribentens holdning, der kommer til udtryk. Klik her, hvis du ønsker at sende et debatindlæg til Berlingske.
Lars Løkke spiller hasardspil med Danmarks fremtid, når han lufter ideen om at afskaffe retsforbeholdet
Vi har gennem årtier kæmpet for at føre en strammere og mere ansvarlig udlændingepolitik end mange andre europæiske lande. Resultatet er, at Danmark i dag står stærkere end flere af vores naboer. Hvorfor skulle vi frivilligt sætte det over styr?

Lars Løkke Rasmussen lufter endnu en gang tanker om at afskaffe retsforbeholdet.
Ikke fordi danskerne har bedt om det. Ikke fordi der er opstået et akut behov. Men fordi regeringens EU-begejstring endnu en gang vejer tungere end hensynet til dansk selvbestemmelse. Denne gang er timingen dog langt værre end første gang.
Del:


