Dette er en kommentar. Den udtrykker skribentens holdning. Klik her, hvis du ønsker at sende et debatindlæg til Berlingske.

Står det til Moderaterne, og nu også Socialdemokratiet, skal danskerne selv spare op til alderdommen. Ikke via skatten eller vores arbejdsgiver – eller vores selvbetalte pensionsopsparing, men endnu en særskilt opsparing kaldet alderdom.