Beklager, Eva Selsing, samfundskritik i dameblade er kommet for at blive

Som chefer for kvindemedier er vi glade for, at Selsing har opdaget, at kvindemedier er meget mere end mode og mad. Men vi finder det foruroligende, at en kvinde i 2020 bruger sin platform til at fremme sin egen position og idelogiske dagsorden ved at beklikke andre kvinders troværdighed og intellekt.

»Selsing kritiserer videre vores mangel på »idelogisk pluralisme«. Hun nævner, at vi skriver om Michelle Obama, men »ikke et ord« om Melania Trump. Hvis Selsing havde brugt fem sekunder på Google, ville hun vide, at femina har bragt portrætter af både Melania og Ivanka Trump (...) Selsing er også selv blevet interviewet til femina flere gange,« skriver Isabella Hindkjær og Dorthe Kandi. Thomas Lekfeldt

Vi var lige kommet tilbage fra ferie, da vi mandag kunne læse i Berlingske, at vi »dameblade« blander os alt for meget i samfundsdebatten. Det var den konservative debattør Eva Selsing, der reagerede på, at kvindemedier skriver om strukturel racisme i Danmark – ligesom vi er »blevet talerør for ideologiske projekter som feminisme og klima.«

Der var engang, hvor Selsing købte dameblade for at »forsvinde ind i et ubekymret univers af mode, skønhed og madopskrifter«. Det er hun holdt op med, fordi der nu er alt for meget samfundsrelevant indhold. Og det vil hun ikke læse hos os, for vores ekspertise er, ifølge Selsing, »at finde sæsonens farve og sælge creme mod appelsinhud.«