Kandidat til årets mandschauvinist: Man ser ham for sig – med skrævende ben og sin lille ven i hånden

Ligestilling og #metoo er fremmedord i Lars Larsens koncern: »En god idé skal kunne pisses i sneen,« udtaler en designer fra JYSKs trendy møbelfirma Sofacompany i efterårets dummeste annoncekampagne.

Birgitte Erhardtsen, journalist og kommentator på Berlingske Business giver gode råd til Sofacompany og JYSK ovenpå efterderes dummeste imagekampagne. Asger Ladefoged

Han ligner en rigtig gavtyv og lidt af en frækkert, som han skælmsk kigger læseren i øjnene. Og Philip Bro er uden tvivl en dygtig designer. I hvert fald skaber han labre og billige sofaer for den trendy møbelvirksomhed Sofacompany.

Møbelvirksomheden, som i foråret blev overtaget af nu afdøde Lars Larsens JYSK-koncern, har opdaget designerens charme og brugt ham som hovedperson i en omfattende annoncekampagne henover efteråret med helsidesannoncer i flere dagblade og en lang og storslået opsat annoncørbetalt artikel i Politiken.