Teknikbøvl hos Danske Bank sender MobilePay ud af drift

Driftsproblemer hos Danske Bank betyder, at blandt andet MobilePay er nede onsdag eftermiddag og aften.

Mobilepay App fotograferet torsdag den 24. januar 2019. Fold sammen
Læs mere
Foto: Mads Claus Rasmussen
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Tekniske problemer hos Danske Bank betyder onsdag, at betalingsløsningen MobilePay samt bankens netbank er nede.

Onsdag aften omkring klokken 19.15 er meldingen på bankens Facebook-side, at problemerne endnu ikke er løst.

»Vi har desværre fortsat tekniske problemer, og du kan derfor opleve, at du blandt andet ikke kan logge på MobilePay, mobil- og netbank, Business online og District.«

»Nogle kunder oplever desværre også problemer med at bruge deres kort i butikker,« lyder det.

Problemerne begyndte omkring klokken 15.00.

Danske Bank kan ikke sætte tidspunkt på, hvornår problemerne ventes løst.

Berørte brugere kan blandt andet følge med på bankens Facebook-side samt hjemmeside.

Det er Danske Bank, der har udviklet og ejer MobilePay. Appen har over 4,3 millioner brugere og over 190.000 butikker og webshops i Danmark.

Forrige år trodsede MobilePay corona og satte rekord i betalinger. Da 2020 blev til 2021, havde brugere i Danmark overført omkring 125 milliarder kroner gennem MobilePay. Det var en stigning på godt 20 procent.

Danske Bank har 3,3 millioner privat- og erhvervskunder. Banken er til stede i 11 lande.

/ritzau/