Godgørende grundlag har gjort Social Foodies til en medarbejdermagnet

For de nye generationer er værdi meget mere end kroner og ører. Den moderne medarbejder vil være med til at ændre verden. Det oplever man i høj grad i is- og chokoladekæden Social Foodies, der ikke har problemer med at hyre nye ansatte.

Thor Thorøe er adm. direktør for is- og chokoladebutikken Social Foodies. Han etablerede virksomheden i 2012 og er nu nået op på at have otte butikker. Her ses han foran den i Tivoli. PR-foto

Begreber som ansvarlig virksomhedsadfærd, FNs verdensmål og lignende er i dag andet end blot fremmedord i de danske direktioner. For mange virksomheder er de meget mere. De kan være fundamentet for forretningen, og de kan være et afgørende kort i spillet om at tiltrække medarbejdere.

Det ved Thor Thorøe, der er administrerende direktør for Social Foodies. Han etablerede virksomheden i 2012 og er nu nået op på at have otte butikker, som sælger is- og chokoladespecialiteter. Virksomheden har dog også en anden vinkel. Den er involveret i projekter i en række afrikanske lande, som understøtter lokal udvikling i mejeri- og landbrugssektoren – og som samtidig kan levere råvarer til de produkter, der bliver langet over disken herhjemme.