Bea og Liv har opbygget deres eget medie: »Vi bliver nødt til at nive os selv i armen«

Har man den rette idé, de rigtige kompetencer og rigeligt med gåpåmod, kan man i dag relativt nemt etablere sit eget medie. Det har Bea Fagerholt og Liv Winther gjort med »To the Moon, Honey«. Temaet er graviditet og børn – drivkraften kommer indefra.

Ophavskvinderne bag webmagasinet »To the Moon, Honey« er Bea Fagerholt (tv.) og Liv Winther. De har været i gang i lidt over et år og har allerede stor medvind – især med hensyn til podcast. Niels Ahlmann Olesen

Der eksisterer i dag en sand skov af elektroniske nichemedier. Nogle står de traditionelle udgivere bag, andre er vokset op af en helt anden muld – blandt andet den, som de initiativrige iværksættere har rødder i.

Det er »To the Moon, Honey« et eksempel på. Det er en hjemmeside, der indeholder artikler og podcast, som tager udgangspunkt i og handler om graviditet, fødsler og spædbørn. Målgruppen er kvinder, tematikken er vidensdeling, og indpakningen er indbydende og lidt glitrende.