Aller Medias topchef Charlotte Riparbelli ser muligheder i nutidens udfordringer: Kriser kan kickstarte kreativiteten

Charlotte Riparbelli satte sig i chefstolen i Aller Media under én krise, nemlig coronakrisen. Nu navigerer hun det 150 år gamle mediehus gennem en ny svær tid. Det bekymrer hende dog ikke, for hun mener, at kriser har det med at skabe innovation – og få det bedste frem i folk.

Kriserne har nærmest stået i kø, siden Charlotte Riparbelli blev indsat som administrerende direktør i Aller Media i 2020. Men sådan kan det være i medieverdenen, og det skal man være parat til at favne, mener hun. Linda Kastrup

Det er ikke blot som individer, at vi oplever de økonomiske konsekvenser af den krig, som startede, da de russiske kampvogne rullede ind over grænsen til Ukraine i februar sidste år. Et væld af virksomheder mærker også konsekvenserne – og det på ganske kontant vis.

En af de brancher, som i høj grad har mærket efterveerne af krigsudbruddet, er mediebranchen. Den oplever i krisetider typisk faldende annonceindtægter samt mindre salg, fordi mediebrugerne holder pungen i lommen.