Medietræning, hjemmesideopbygning, filmproduktion. Og så naturligvis pressemeddelelser. Det er blot en lille håndfuld af de produkter, som Primetime Kommunikation A/S har på hylden, og som de har evnet at sælge i en sådan grad, at virksomheden rangerer som nummer to målt på bruttofortjeneste i brancheanalysen.
»Branchen lagde ud med at hjælpe virksomheder med at komme i avisen. Det er stadig en kerne, men der er mildest talt blevet bygget ovenpå både i længden og i bredden. I dag skal vi også kunne noget på de sociale medier, vi skal vide noget om udvikling af hjemmesider og meget andet. På den måde har vi sammenfald med reklamebranchen, og der er stadig mange opgaver, der ligger i ingenmandsland mellem PR og marketing,« fortæller Peter Sterup, adm. direktør i Primetime Kommunikation.
Han er selv uddannet journalist, men den faggruppe er ikke længere den dominerende, som det var tilfældet i 2000, hvor Peter Sterup var med til at stifte virksomheden. Men den klassiske opfattelse af PR-bureauerne er stadig en vigtig kilde til at komme i kontakt med kunderne. For en virksomhed, der ringer for at få plantet en god historie i et medie, er potentielt aftager til mange af de andre kommunikationsopgaver, som Primetime Kommunikation tilbyder.
Nyt datterselskab på vej
»Der er stadig god plads til ekspansion på vores marked. En lang række virksomheder og organisationer har endnu ikke fundet ud af, hvad de kan bruge kommunikationen til og er derfor kun kommet sporadisk i gang med det. For den gruppe er det en fordel, at vi kan levere mange ydelser, som de har brug for,« siger Peter Sterup.
Pressekontakten er stadig det væsentligste, og virksomheden tager ikke opgaver ind, der ikke hænger sammen med kernen. Desuden har Primetime Kommunikation specialiseret sig i finansiel kommunikation og forsøger på den måde at forblive specialister, selv om forretningspaletten vokser.
»Vi er ved at stifte et datterselskab, hvor vi kan levere kreative løsninger. Mange af de opgaver vi får fra samarbejdspartnere og leverandører, vil vi helst selv kunne lave. Når man laver en kampagne for en virksomhed, vil man også gerne styre processen med annoncer, TV-reklamer og budskaber gennem medier. På den måde skal det nye bureau skabe sammenhæng,« siger Peter Sterup.