Telenor-topchef: Intet perspektiv i bare at stjæle kunder fra hinanden

Man skal ikke bare tælle kunder, men sørge for, at de bliver længere og er villige til at betale, fordi de får noget for pengene, siger topchefen for landets næststørste teleselskab, som begynder at få fat på også bredbåndsmarkedet og håber, at det om nogle år bliver lige så let at skifte internetudbyder, som det er at skifte til et andet mobilselskab.

»2021 har været et rigtigt godt år,« konstaterer Telenors danske topchef, Lars Thomsen, som både henter flere nye mobilkunder end konkurrenterne Telia og 3, og som samtidig tjener bedre end tidligere. Søren Svendsen/Telenor

»Vi skal vinde lidt hver dag. Der skal nok komme også svære kvartaler, men der er ingen grund til at begynde at kigge baglæns. Når det går godt, skal man blive ved med at kikke fremad og hele tiden gøre det lidt bedre.«

Og det mener topchefen for landets næststørste teleselskab Telenor, Lars Thomsen, godt, at han kan tillade sig. Den norskejede telekoncern, som er Nordens største, hentede i juli-september 5.000 nye mobilkunder og 2.000 ekstra bredbåndskunder og har dermed kunnet fortsætte den fremgang på både kundetal og indtjening, som har varet i hele 2021.