Opdateret

Telenor mister mobil- og bredbåndskunder men tjener flere penge

Danmarks næststørste teleselskab har op til jul mistet 5.000 mobilkunder og 2.000 bredbåndskunder. Telenors topchef er ikke bekymret, for han vil ikke bruge store penge på at jage midlertidige kunder. I stedet sælger Telenor mere til de nuværende kunder og forbedrer dermed økonomien trods en kæmpe ekstraregning på strøm.

I de tre sidste måneder af 2022 mistede Telenor både mobil- og bredbåndskunder i Danmark, men topchef Lars Thomsen ser positivt på 2023. Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Det lykkedes for Danmarks næststørste telekoncern, Telenor, at tjene flere penge i månederne op til jul. Til gengæld mistede Telenor 5.000 mobilkunder og 2.000 bredbåndskunder på de sidste tre måneder af 2022.

Det fremgår af regnskabet for fjerde kvartal, som kom torsdag morgen.