TDC tilbage i lavprismobilkrigen med nyt mobilselskab

Nyt lavprismobilselskab skal på hugst blandt de mange, som bare vil have et abonnement med tale og data. Det er seneste tiltag for at sætte en prop i kundeflugten fra TDC og samtidig hente kunder hjem fra konkurrenterne.

Eesy er navnet på TDCs nye lavprismobilselskab, som åbner 31. august, for at få vendt udviklingen og trække flere mobilkunder til Danmarks største telekoncern. Tobias Kobborg

Efter i årevis at have opkøbt besværlige rivaler og siden lukke dem for at stoppe priskrigen på mobiltelefoni ændrer Danmarks største telekoncern, TDC, nu taktik og åbner et helt nyt lavprismobilselskab for at kæmpe imod kundeflugten og forsøge at stjæle kunder tilbage fra konkurrenterne.

Eesy er navnet, og målgruppen er de mange danskere, som stadig går efter enkle mobilabonnementer med tale og data men uden alle mulige ekstratjenester. Eesy, som har været en velbevaret hemmelighed også internt i telegiganten i nogle måneder, går på gaden 31. august med fire abonnementer med tale, data og intet andet til priser fra 99 kroner om måneden.