Mange københavnere kender spisesteder som Frankies, Tony's, Bistro Royal og Hanzo. Restauranterne, der alle er en del af Madklubben, skal have en ny medejer. Det oplyser Madklubben-stifter og administrerende direktør Anders Aagaard til Finans.
Deloitte er sat på opgaven med at finde ud af, hvem det kan være.
Madklubben har i dag 25 restauranter i København, Aarhus og Esbjerg.
Ifølge Finans er størstedelen af formuen i Anders Aagaards holdingselskab bundet i restaurantkæden, og derfor søger han at få en partner med ombord.
For ambitionen er at udvide konceptet til andre store byer som Aalborg og Odense, ligesom Anders Aagaard drømmer om udlandet.
»Godt gammelt købmandskab, hvor man laver god mad til gode priser, vil sikkert også virke i andre lande i Skandinavien og i Europa,« siger Anders Aagaard til Finans.
Dansk sushi og juice i udlandet
Oplysningen kommer i kølvandet på, at en række andre danske restaurantkoncepter også prøver lykken i udlandet, herunder Sticks'n'Sushi, Joe & The Juice og Lagkagehuset.
Hvad Madklubben kan komme til at hedde i udlandet, nævner Anders Aagaard endnu ikke noget om.
Da Lagkagehuset indtog udlandet, ændrede kæden navn til Ole og Steen, opkaldt efter stifterne, Ole Christoffersen og Steen Skallebæk. Sticks'n'Sushi samt Joe & The Juice har dog holdt fast i de oprindelige navne.
Anders Aagaard stiftede oprindeligt en anden stor restaurantkæde, Cofoco, sammen med to sønderjyske venner. Da de blev uenige om ledelsen og derpå skiltes, etablerede Anders Aagaard i stedet Madklubben i 2007.
Madklubben havde i 2017 et overskud på 16,1 millioner kroner. Hvad det skal koste at blive en del af Madklubben, skal Deloitte nu hjælpe med at finde ud af.

