Pladeselskab-direktør: Utraditionelt samarbejde mellem rapperen Kidd og Djøf viser vejen ud af krisen

Universal Music Denmark har igennem coronakrisen lært, at der skal spilles på flere tangenter, hvis udviklingen ikke skal gå i stå. Derfor skruer de nu op for samarbejdet mellem artister og virksomheder.

Casper Bengtson, adm. direktør for Universal Music Danmark, oplever en stigende efterspørgsel på samarbejde mellem virksomheder og artister. Thomas Lekfeldt

For Universal Music Denmark har coronakrisen været 80 procent business as usual, mens de resterende 20 procent har været en ren katastrofe. Sådan lyder svaret fra adm. direktør Casper Bengtson, når man spørger, hvordan pladeselskabet har oplevet de seneste måneder.

»80 procent af vores forretning er streaming, og den er i dag upåvirket. Folk streamer musik, som de plejer. Vi har ikke oplevet hverken mere eller mindre streaming. Jeg tror, at folk har et behov for at høre musik, ligesom vi har et behov for mad og drikke,« siger han.