Pandora satser på salg af Mickey Mouse-smykker i Europa

Europæiske kunder vil gerne have smykker med Mickey Mouse og Disney-prinsesser, lyder det fra Pandora.

Den danske smykkegigant Pandora udvider aftale med Disney til også at omfatte Europa, Mellemøsten og Afrika. Fold sammen
Læs mere
Foto: Liselotte Sabroe

Den danske smykkegigant Pandora udvider aftale med Disney til også at omfatte Europa, Mellemøsten og Afrika. Det oplyser Pandora.

Indtil nu har Pandora solgt smykker med Disney-figurer i USA, Canada, Mellemamerika og Caribien. Men kunder i andre lande efterspørger smykker og charms med for eksempel Disney-prinsesser, Minnie og Mickey Mouse, lyder det fra Pandora.

»Vi har i et stykke tid oplevet en efterspørgsel efter Disney-kollektionen fra vores kunder i hele regionen, og det glæder mig, at vi nu kan tilbyde smykkerne i vores butikker i Europa, Mellemøsten og Afrika.«

»Vi mener, at denne kollektion passer vores forbrugere godt, da Disney-kollektionen i Nordamerika og Asien-Stillehavsområdet tidligere har modtaget den meget positivt,« siger direktør David Allen, leder af Pandora i Europa, Mellemøsten og Afrika, i meddelelsen.

Den udvidede alliance mellem Pandora og underholdningsgiganten Walt Disney Compagny træder i kraft i oktober 2017.

»Med den udvidede alliance tilføjer Pandora yderligere nyheder til sortimentet i regionen og tilfører indledningsvis cirka 30 nye smykker til det eksisterende sortiment, hvoraf nogle også er nyheder i Pandoras Disney-kollektion.«

Som en del af alliancen vil Pandoras smykker vil blive forhandlet flere steder i Disneyland Paris, ligesom den danske smykkegigant allerede har butikker i amerikanske Walt Disney World.